Összegyűjtöttünk néhány tanácsot a hatékony e-mail marketinghez. Igyekszünk olyan ötletekkel szolgálni, amelyek kezdőknek és profiknak egyaránt hasznosak lehetnek.
Az e-mail marketing ma már kötelező, régi, jól bevált eszköznek számít, ugyanakkor komoly elvárásokkal párosul: aki ezzel foglalkozik, annak hoznia kell a számokat, mailjeinknek hatékonynak kell lenni több mutató alapján is. Sokan annyira kötelező körnek gondolják az e-mail marketinget, hogy elfelejtkeznek az alapokról – és a legújabb trendekről. Az alábbiakban 12 olyan tippet, ötletet mutatunk be, amelyek már beváltak, bizonyítottak, mégis, lehet, hogy nem mindenki alkalmazza őket.
Sokkal szerencsésebb, ha egy vállalat nevében konkrét személy ír levelet, mintha maga a cég jelenik meg küldő félként. Ez alól csak a nagyon ismert és már bevezetett márkák a kivételek.
Felejtsük el a megszokott, vagy 60 és 70 karakter közötti hosszúságú tárgysort! Vagy írjunk ennél rövidebb, vagy érezhetően hosszabb témamegjelölést mailjeinkhez. Kutatások szerint ugyanis az ilyen maileket többen fogják megnyitni.
Ha valami bombasztikus tárggyal küldjük ki mailjeinket, lehet, hogy sokan fognak rákattintatni, de aztán meg is büntetnek az átverős, megtévesztő vagy éppen nem a levélhez kapcsolódó címért. Így a márkánk, cégünk hírnevét rombolhatjuk le viszonylag gyorsan, és még azt is elérhetjük, hogy a következő levelünk egyből a spamek között landol. Maradjunk tehát mindig a témánál!
Úgy fogalmazzuk meg mondanivalónkat, hogy azt 11 másodperc alatt el lehessen olvasni és a benne szereplő információkat befogadni. Ennyi időt szán ugyanis egy átlagos user egy-egy levélre. Írjunk röviden, tömören, mindig egy témára fókuszáljunk. Ha pedig sikerült felkeltenünk az olvasó érdeklődését, egy olyan oldalra navigáljuk át őket, ami tényleg releváns és plusz infókat ad arról a témáról, amiról a levél is szólt.
Ne arról írjunk, hogy a szolgáltatásunknak milyen funkciói vannak, hanem arról, hogy milyen előnyökhöz juthat az ügyfél, ha megveszi a termékünket. Azt pedig ne várjuk el egy-egy kiküldött e-mailtől, hogy azonnal és csak ezzel az eszközzel elkötelezett ügyfeleket szerezhetünk vállalkozásunknak.
Ne, vagy legalábbis ne csak a levél aljára tegyünk call-to-action gombokat! Legalább egyet tegyünk feljebb! Fontoljuk meg azt is, hogy hová irányítjuk a usert a call-to-action gombokkal! Ugyanoda küldjük? Vagy több opciót is engedünk, hadd válasszon az olvasó? Eddig az volt a trend, hogy ugyanoda küldjük a usert, de érdemes megfontolni az e-mail olvasók rohamos fejlődése miatt, hogy több útvonalat is kipróbálunk.
Mindig a legeslegelső szót, szavakat linkeljük! Vagyis, mivel az emberi szem automatikusan a szöveg bal felső részére fókuszál, az első bekezdés első mondatának első szava a legértékesebb linkelési szempontból. Használjuk ki!
A call-to-action gombok esetében már rég nem hatékonyak az ezerszer látott, mindenütt évek óta használt feliratok, pl. Letöltés, Küldés, Kattintson. Ha eredményesen akarjuk használni ezeket a gombokat, próbálkozzunk valamilyen újabb, kreatívabb szöveggel!
Nagyon tetszetősnek tűnik, ha levelünk személyre szabott, az ügyfelet a nevén szólítjuk meg. De ha mindezt automatizálva próbáljuk megoldani, nagyon könnyen félrecsúszhat valami. Ha persze tökéletesen megbízunk az adatbázisunkban, akkor más a helyzet. De ha nem biztos, hogy mindent tudunk a címzettről, akkor inkább a Kedves XY! helyett kezdjük úgy a levelünket, hogy a személynevet átugorjuk.
Fontos, hogy mailjeink könnyen olvashatóak legyenek bármilyen környezetben: mobil, asztali vagy táblagépen egyaránt. Érdemes nagyobb betűtípust és egyoszlopos elrendezést választani.
A szín tényleg segít vezetni a szemet, de ez nem jelenti azt, hogy öt különböző színt kell használnunk az e-mailben, hogy kiemeljük a különböző üzeneteket. Az sem igaz minden esetben, hogy egy élénk szín növeli a konverziót, ha a call-to-action gombot ilyenre színezzük. Sőt! A call-to-action gombok esetében érdemesebb olyan árnyalatot választani, ami máshol is látható a szövegben.
Az e-mailek esetében pedig a jó kép megfelelően méretezett, és jó minőségű. Szerencsés lehet arcokat megjeleníteni, leginkább boldog, elégedett embereket: tanulmányok szerint a legtöbben önkéntelenül is vonzódnak az arcokhoz és nagyobb eséllyel kattintanak ilyen képekre.
Forrás: MarketingLand.com
6328 Dunapataj, Gábor Áron utca 37.
https://webstartconsulting.hu/
e-mail: info@webstartconsulting.hu
Mobil: (+36-30) 516-2793
Adatkezelési nyilvántartási szám:
NAIH-82919/2015.
A WebStart Consulting azért jött létre, hogy Weboldal és webáruház készítéssel foglalkozzon Budapesti és Országos ügyfelek számára. Csapatunk 10 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik weboldal fejlesztés és webáruház készítés terén, így tanácsadással is foglalkozunk. A weboldal fejlesztés és webáruház készítés során az egyedi igényeidet maximálisan figyelembe vesszük, és projektmenedzserünk kiemelt figyelemben részesít.
Made with ❤ by Webstartconsulting
Hívj most, előzd meg versenytársaid.