Mit tegyél, ha minden elkészült, azaz kész a webáruház?
2015-10-26Webáruház készítés vagy webáruház bérlés?
2016-02-20A keresések, megosztások, lájkolások világában elengedhetetlen a tartalommarketing, aminek egyik legfőbb oszlopa a blog. Márpedig a blog csak akkor ér valamit, ha látogatói is vannak. Mit tegyünk a forgalom növelése érdekében? Íme néhány tipp.
Gondolkodjunk az olvasó fejével
Nyilván van egy csomó dolog, amit szeretnénk elmondani a szolgáltatásunkról, termékünkről, de ennél sokkal fontosabb, hogy a potenciális közönségünk mire kíváncsi. Célszerű ismernünk azokat a kulcsszavakat, amelyeket kereséskor használnak velünk kapcsolatban. Ha ezekhez kapcsolódóan gyártunk tartalmat, akkor az biztosan látogatottabb lesz, mint ha csak magunktól találunk ki témákat.
A címadás döntő lehet
A legtöbb dolog, amivel a potenciális látogatóink először találkoznak a blogunk kapcsán, az egy-egy posztunk címe a keresési találatokban, a közösségi médiában, egy hírdobozban. Ezért a cím mindig legyen érdeklődést keltő, a poszt témájáról szóljon, és tartalmazzon kulcsszavakat. Gondoljunk arra, mi milyen kifejezéseket használnánk a keresőben, ha erről az adott témáról akarunk olvasni.
Élvezettel írjunk
Ha olyan témáról írunk, ami érdekel minket, amihez értünk, amit szeretünk csinálni, akkor ez át fog jönni az olvasó számára, és őket is lelkessé tudjuk tenni. Márpedig az emberek szívesebben osztanak meg olyan dolgokat, amiért lelkesednek.
Másra linkelni jó
Vannak, akik azért nem raknak linkeket a posztjaikba, hogy a nehezen megszerzett látogatót ne küldjék tovább más felületekre. Ez nem jó stratégia. Ha szakértőként akarjuk pozicionálni magunkat, akkor a tudásunkat kell megosztanunk, demonstrálnunk, amibe a források ismerete, használata is beletartozik. Ha a kifelé mutató linkek relevánsak, érdekesek, hasznosak, az szintén minket erősít -egyrészt az olvasók szemében, másrészt a belinkelt oldalak előbb-utóbb vissza is linkelhetnek minket.
Oszd meg és profitálj
Juttassuk el a tartalmat minél több közösségi csatornára. Akár többször is, különböző időpontokban vagy napokon. Tegyük a posztunkat minél könnyebben megoszthatóvá: helyezzük el az oldalon a legnépszerűbb hálózatok gombjait a Facebooktól kezdve a Twitteren és Pinteresten át a LinkedInig. WordPress alapú blog esetén számos plug-in közül választhatunk, amelyek ezt automatikusan megoldják nekünk.
Reagáljunk
Akár a blogunkon, akár a Facebook oldalunkon kommentel valaki, válaszoljunk rá. Ez egyrészt fontos gesztus azokkal szemben, akik időt szántak ránk és tartalmunkra. Másrészt pedig azok az emberek, akikkel kommunikálunk, szívesebben beszélnek rólunk, és osztják meg a posztjainkat – ami újabb látogatókat fog hozni nekünk. Ha viszont sosem válaszolunk, az olvasók el fognak pártolni tőlünk, mert úgy érzik majd, hogy se ők, se a mondanivalójuk nem fontos nekünk.
Vendégeskedjünk
A vendégposztolás remek eszköz a forgalom növelésére. Amikor valaki más blogján jelenik meg egy posztunk, a közönség örülni fog a más szemléletű, újfajta tartalomnak, és ha tetszik nekik, jó eséllyel megnézik a mi blogunkat is. Amikor pedig nálunk vendégposztol valaki, biztosan linkelni fog az írására a saját felületein, ami szintén látogatókat hozhat nekünk.
Dolgozzuk át a sikertémát
Ha azt tapasztaljuk, hogy egyik-másik posztunk kiemelkedő siker, gondoljuk végig, mit lehetné még kihozni az adott témából. Lehet, hogy alaposabban fel lehetne dolgozni egy podcast vagy YouTube video keretében. Esetleg készíthetünk belőle letölthető e-könyvet.
Publikáljunk gyakrabban
Ha hetente egyszer posztolunk, és nem tapasztalunk növekedést, akkor ideje gyakrabban írni. Ha nem jelentkezünk rendszeresen, az emberek elfeledkeznek a blogunkról.
Legyünk türelmesek
Nagy forgalmat felépíteni időbe telik. Rengeteg információ érhető el online, ezért igazi kihívás valami egyedit, érdekeset, hasznosat publikálni. Ne várjunk el azonnali sikert, adjunk elég időt az organikus növekedésnek.