Magyar Posta kötelező a webshopoknak? NE kapj agyvérzést!
2024-02-20Hogyan töröld a gyorsítótárat és a sütiket a böngésződben
2024-05-24Adatvédelem Szupererővel: Google Consent Mode v2
A hirdetők számára egyre nehezebb adatokat gyűjteni, mivel most kifejezett engedélyre van szükségük a cookie-k elhelyezéséhez. A Google új adatvédelmi beállítást vezetett be, amelyet Google Consent Mode v2-nek neveznek, mint megoldást erre a problémára. Ez az eszköz segít a konverziók mérésében, miközben tiszteletben tartja a látogatók adatvédelmi beállításait. Ehhez két új címkebeállítást használ: egyet az elemzéshez és egyet a hirdetésekhez.
A Google követői a Google beleegyezési módon keresztül kapnak információkat a működésről, még mielőtt a látogatók beállítanák a cookie-preferenciáikat, valamint utána. Ez lehetővé teszi a megfelelő jelentések készítését a hirdetési csatornákon keresztül érkező konverziókról, amit gyakran blokkol egy cookie-banner vagy a Beleegyezés Kezelési Platform (CMP).
Hozzájárulási mód nélkül a konverziók mérése összesített módon történik, nem pedig felhasználói szinten. Ennek eredményeként a remarketinglisták hatékonysága csökken.
Hogyan működik a Google Consent Mode v2?
A Google Consent Mode v2 célja a webhely-tulajdonosok számára, hogy figyelembe vegyék a felhasználók cookie-beállításait. A beleegyezési mód két új paramétert alkalmaz: ad_storage és analytics_storage. Ezeket a paramétereket saját magunknak kell hozzáadnunk a webhely adatrétegéhez. Ezen keresztül folyamatosan monitorozhatjuk a Google-címkék és cookie-k viselkedését. Ha cookie-banner vagy beleegyezéskezelő platform van használatban, mindkét paramétert beállíthatjuk a látogató választása alapján.
Mely szolgáltatásokkal kompatibilis a Google Consent Mode v2?
A Google beleegyezési módja számos Google-termékkel kompatibilis:
- Google Analytics
- Google Ads
- Floodlight-címkék
Ezért nincs hatással más hirdetési cookie-kra, például a Facebook vagy a LinkedIn esetében. Ezek a platformok jelenleg kifejlesztik saját megoldásaikat, de azt várjuk, hogy sok hasonlóságot mutatnak majd a Google Consent Mode v2-höz.
A Consent Mode v2 jelentése a Google Ads számára
A Consent Mode 2020-as bevezetése óta hatással van a hirdetések adatminőségére. Ez egy mechanizmus, amely biztosítja, hogy az online adatokhoz gyűjtött hozzájárulási jelek automatikusan eljussanak a Google webes és alkalmazási hirdetési platformjaihoz. A Google algoritmusai azonban ennek megfelelően módosítják viselkedésüket, hogy tiszteletben tartsák ezeket a döntéseket, ugyanakkor lehetővé teszik a konverziós modellezést az elveszett konverziók visszanyerésére. Ez segít a hirdetőknek visszaszerezni az elveszett adatokat, amikor a felhasználók elutasítják a cookie-kat, javítva az ajánlattételi algoritmusok minőségét és a mérési képességeket.
Korábban a Consent Mode két paramétert használt arra, hogy létfontosságú információkat küldjön a Google Ads számára: az analytics_storage és az ad_storage, amelyek azt továbbították, hogy a felhasználók hozzájárultak-e az analitikai cookie-khoz, illetve a hirdetési cookie-khoz.
A Consent Mode v2 két új paramétert vezet be: az ad_user_data és az ad_personalization, amelyek inkább a Google-ra vonatkoznak, illetve arra, hogy a felhasználók hozzájárulnak-e az adatok Google Ads részére történő elküldéséhez, illetve hogy engedélyezhető-e a személyre szabott hirdetés (remarketing).
Ha ez a két új paraméter nem “engedélyezett”, akkor az Európai-régióban nem lehet meghatározott közönségeket felépíteni és személyre szabott hirdetéseket futtatni a Google Ads szolgáltatásban. A Google Ads közönségei és mérési minőségének megőrzése érdekében ezért 2024 márciusa előtt meg kell győződnie arról, hogy megfelelően implementálta a 2. hozzájárulási módot.
Mielőtt mélyebbre merülne, fontos kiemelni, hogy az érvényes felhasználói hozzájárulások begyűjtése előfeltétele a 2. hozzájárulási mód megvalósításának, valamint a közönség és a mérés megőrzésének. Ha még nem rendelkezik megfelelő hozzájáruláskezelési megoldással (cookie-banner), akkor ez az első lépés, amelyet meg kell tennie.
Hogyan befolyásolja a Google Consent Mode v2 az ajánlattételt és a mérést?
Az ajánlattételi és optimalizálási eszközök hatékonysága szempontjából kritikus fontosságú a beágyazott adatok minősége. Ugyanakkor a felhasználók hozzájárulási döntéseikkel határozzák meg, hogy adataik megoszthatók-e és felhasználhatók-e vagy sem. A Google Ads rendelkezésére álló adatstatisztikák pontossága ezért jelentős mértékben függ
1) a felhasználók beleegyezési döntéseitől, és
2) attól, hogy az alap vagy a haladó hozzájárulási mód 2-es verzióját alkalmazta-e.
Hogyan befolyásolják a felhasználók beleegyezési döntései a célközönség beállításait és a mérést?
Amikor megérkeznek a te weboldaladra, a felhasználók egy cookie-bannerrel találkoznak, ahol megadják hozzájárulásukat. Ha a hozzájárulás megtörtént a Google Consent Mode v2 mind a négy, korábban említett paraméteréhez, a Google a szokásos módon figyeli az adatokat, és továbbítja a jeleket a te Google Ads-kampányaidhoz. Pontossági szint 100%.
Ha egy vagy több paraméterre vonatkozóan megtagadják a hozzájárulást, a Google-címke/SDK a választott döntéseknek megfelelően módosítja a viselkedést. Ez azt jelenti, hogy ha a felhasználók megtagadják a hozzájárulásukat, korlátozott mértékben, vagy egyáltalán nem osztanak meg adatokat a Google Ads szolgáltatással – attól függően, hogy a Google hozzájárulási módot hogyan implementálták.
Ebben a forgatókönyvben a konverziós adataid csak azokra a felhasználókra vonatkoznak, akik beleegyezést adtak. Ez jelentős torzulást okozhat a kampány értékelésében és a költségvetési döntésekben, különféle iparágakban akár több mint 50%-os adatvesztést eredményezve.
Mi történik, ha nem valósítod meg a Google Consent Mode-ot?
A Google Consent Mode hiányában a hirdetési platformok (például Google Ads, GA4 stb.) 2024 márciusa után nem rögzítenek adatokat az új felhasználókról. Ennek következtében érintve lesznek a közönséglisták, a remarketing, a személyre szabott hirdetések futtatásának lehetősége, valamint a mérés és jelentéstétel ezen a területen.
Az ajánlattételi algoritmusok pontatlan és hiányos adatok alapján fognak működni, és a költségvetést sokkal kevésbé hatékonyan fogják kezelni.
Például, ha a “Konverziók maximalizálása” cél-CPA mellett fut, kritikusan fontos, hogy a konverziók mérése a lehető legpontosabb legyen. Ennek hiányában az algoritmus alulértékeli néhány lehetőséget, ami pontatlan ajánlattételhez és a költségvetések kevésbé jövedelmező felhasználásához vezethet.
Milyen további betekintést nyújt a Google Consent Mode v2?
A Google Consent Mode-ban a konverziós adatokat konverziós modellezéssel gazdagítják azok számára, akik nem adják meg a hozzájárulásukat. A Google mesterséges intelligencia algoritmusa a beleegyező felhasználók által végzett útvonalakból nyert betekintéseket felhasználva előre jelezze a konverziós adatokat a beleegyezés nélküli felhasználók számára, így hozzájárulva a mérések és az ajánlattételi algoritmusok pontosságához.
100%-ban pontos? Nem.
Azonban lényegesen jobb, mint a vakon történő optimalizálás, amely csak a jóváhagyott felhasználók adataira támaszkodik? Kétségtelenül.
Google Consent Mode v2 WordPress esetén
A Google Consent Mode v2 egy olyan funkció, amely segít a hirdetőknek jobb adatokat szerezni kampányaikhoz, miközben megőrzik a felhasználók magánéletét. A wordpress rendszerek esetében az alábbi lépéseket követve elvégezhető a bevezetés:
1. Google-certified CMP használata (ajánlott megközelítés):
A Google által létrehozott Partner Program segítségével könnyebben bevezetheted a Consent Mode-t.
A Google-certified CMP gyorsabb és egyszerűbb implementációt tesz lehetővé, és technikai támogatást is nyújt. Biztosítja a jövőbeli rugalmasságot, mivel az automatikus frissítések vagy minimális erőfeszítéssel járó frissítések automatikusan megtörténnek.
A Google Consent Mode v2-t a Google-certified CMP segítségével aktiválhatod.
A CMP partnerek között itt lehet jól keresni: https://cmppartnerprogram.withgoogle.com/
Lehetséges pluginek WP-hez:
https://complianz.io/
https://www.cookiebot.com/
https://www.cookieyes.com/
Választható pluginek: https://wordpress.org/plugins/search/consent+mode+v2/
A legtöbb szolgáltató nagyobb weboldalak esetében már fizetős konstrukcióban ad megfelelő szolgáltatást.
Google Consent Mode v2 Prestashop webáruház esetén:
Prestashop esetében jelenleg 2 modul van ami támogatja a GCMv2-t melyek az alábbiak:
https://addons.prestashop.com/en/search?search_query=Consent%20Mode%20V2
Az idnovate megoldását szoktuk használni.
Amennyiben segítségre van szükséged keress minket elérhetőségeink valamelyikén. Szívesen segítünk!